Handelsbetingelser
Handelsbetingelser
CVR-nr: 44150875
Nørrebrogade 106, 2200 København N
kontakt@marmeladeco.dk
Betaling
Marmelade modtager betaling med MobilePay, Dankort, VISA, Apple Pay, MasterCard, Maestro og Google Pay. Betaling vil først blive trukket på din konto, når ordren er afsendt.
Hos Marmelade tilbyder vi EAN-fakturering til offentlige institutioner og virksomheder. Hvis du ønsker at betale via EAN, bedes du kontakte os for at få de nødvendige oplysninger. Vores team står klar til at hjælpe med at sikre en problemfri bestillingsproces.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Vi tager ikke kortgebyrer
Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Betaler du via PayPal, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside.
Fragt
Ordrer bliver afsendt samme dag, såfremt den er placeret inden kl. 15.00 på en hverdag. Den leveres inden for 1-2 hverdage. Pakker i Danmark og Europa sendes med GLS, med undtagelse af Sverige, hvor pakker sendes med Bring.
Levering til pakkeshop er gratis ved ordrer på 899 DKK eller mere. Ved ordrer på 899 DKK eller mere kan hjemmelevering tilkøbes for 29 DKK. Køber du for mindre end 899 DKK, koster levering 49 DKK.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail tilkontakt@marmeladeco.dkeller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købti én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Vi kan godt hjælpe med en returlabel. Hvis du ønsker det skal du blot skrive til vores kontaktmail på kontakt@marmeladeco.dk, oplys blot ordrenummer, hvilke produkter der ønskes returneres og en returårsag, og du vil herefter modtage en QR-kode, som du kan bruge til at få printet dit returlabel i en GLS-pakkeshop. For returforsendelsen beholder vi 25 kr. pr. returneret ordre – ikke pr. returneret produkt, men pr. returneret ordre.
Du har ansvaret for, at din returpakke pakkes forsvarligt, samt at den indleveres korrekt i en pakkeshop, og at du efterfølgende kan fremvise dokumentation for indlevering i form af kvittering og trackingnummer.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Sandagervej 10, 7400 Herning
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Sandagervej 10, 7400 Herning
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Hvis du handler som erhvervsdrivende, forbeholder vi os retten til at afhjælpe f.eks. i form af reparationer frem for at ombytte.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du os på kontakt@marmeladeco.dk.Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan dusende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
(For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.)
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal.
Persondatapolitik
Ved at benytte marmeladeco.dk accepterer du, at vi behandler dine personoplysninger i henhold til vores privatlivspolitik, som fremgår her. Vi er opmærksomme på behovet for hensigtsmæssig beskyttelse og forsvarlig behandling af dine personlige oplysninger.
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Marmeladeco.dk
Nørrebrogade 106
2200 København N
E-mail: kontakt@marmeladeco.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________
Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Forbrugerens underskrift: _________________________________________
Dato: ____________________